Ascensió al Puig de Sant Miquel (733m)

Breu resum de la ruta

Ruta familiar, que comença al Refugi Mas del Tronc, per la pista de grava que comença allà. Des d'allà s'agafen diverses pistes i camins que van seguint el parc eòlic, passant per paratges incomparables i observant unes vistes espectaculars, fins a arribar al Puig de Sant Miquel (733m). Es considerat un ''cent cim'' i es força emblemàtic i conegut per la seva forma de muntanya. Es la cinquena muntanya més alta de la Serra de Rubió Des del cim podem observar els cims més alts de la serra, com la Còpia de Palomes (837m), i també les planes d'Òdena, el poble de Rubió, etc. La ruta passa pel Morrocurt (751m), el quart cim més alt de la Serra de Rubió.
Allotjament més proper: Refugi Mas del Tronc (652849704)
Durada de la ruta: 1h 30m (aprox.)
Distància: 7 quilòmetres
Categories: Senderisme
Circular: No
Dificultat: Moderada

Ruta pas a pas

PUNT 1 La ruta s'inicia al Refugi Mas del Tronc, on agafarem la pista de grava que hi comença. Mentre caminem, passarem per la Masia de la Coma.

Refugi Mas del Tronc
 PUNT 2 Després d'haver caminat durant 30 minuts, arribarem a la carena de la serra, on girarem a la dreta per la mateixa pista de grava, observant les vistes d'Igualada, Òdena i Montserrat.

Vessant sud de la Serra de Rubió, la pista que agafarem està a l'esquerra de la foto

PUNT 3. 15 minuts després d'haver girat a la dreta, arribarem a la carretera de les Maioles, una carretereta de muntanya que seguirem a l'esquerra uns 50 metres.

Tram de ''Les Maioles'' on acaba la pista. L'agafarem uns 30 metres

PUNT 4. 3 minuts després, deixarem la carretera i girarem cap a una altra en direcció ''Rubió'' (indicat).
PUNT 5. 10 minuts després de caminar per la carretera en direcció Rubió, girarem a l'esquerra cap a una pista de grava que seguirà els molins. PUNT 6 Arribada al al Morrocurt (750m), el quart cim més alt de la serra. A partir d'aquí s'acaben els molins i la pista de grava, i comença un sender que anirà descendint del Morrocurt. Després d'una estoneta de sender, aquest començarà a ascendir una miqueta fins a arribar al Puig de Sant Miquel (733m), el cinquè cim més alt de la Serra de Rubió i l'únic ''cent cim'' de la serra, un cim molt emblemàtic i conegut sobretot per la seva forma de muntanya.

El Puig de Sant Miquel. Nosaltres venim de l'esquerra de la foto
A l'altra vessant de la muntanya podrem observar l'església de Sant Pere d'Ardesa, la Còpia de Palomes (837m), les Tres Alzines (831m), entre altres.