Circular Refugi Mas del Tronc- Còpia de Palomes

Breu resum de la ruta

Ruta circular que s'inicia al Refugi Mas del Tronc a la part del darrere, seguint el GR-7 que duu a la carena. Des d'allà s'agafen diverses pistes i senders que travessen valls, boscos i rius, fins arribar al cim de la Còpia de Palomes, de 837 metres d'alçada, és el reina de la Serra de Rubió, la muntanya més alta.
Des del cim tant es poden veure les serres costaneres catalanes, com les salvatges muntanyes del Pre-Pirineu.
Allotjament més proper: Refugi Mas del Tronc (652849704)
Durada de la ruta: Dues hores (aprox.)
Distància: 8,75 quilòmetres
Categories: Senderisme
Dificultat: Moderada
Circular:
PER IMPRIMIR O DESCARREGAR LA RUTA ENTRA AQUÍ

Ruta pas a pas

La ruta s'inicia al Refugi del Mas del Tronc, a la part de darrere.

Agafem el camí que puja la muntanya, que està al darrere del refugi. Després d'un minut, deixarem aquest camí i girarem a l'esquerra, on un tros del GR-7 ens durà al capdamunt de la Serra. Un cop a la Serra, agafarem una pista de grava que seguirà el Parc Eòlic i ens durà al repetidor, i girarem a la pista de la dreta.

La Còpia de Palomes, un cop a la serra
L'anirem seguint veient unes vistes excepcionals de Montserrat, la Serralada Pre-litoral i els dies clars, Collserola. Després d'uns 20 minuts de caminar per la pista, ens desviarem cap a una pista secundària a la dreta, (referència ''Sant Martí de Maçana''). La seguirem uns 15 minuts, i allà, davant la casa de Cal Palomes, girarem a l'esquerra i n'agafarem una altra, que pujarà fins la carena.

Després d'arribar al capdamunt, girarem a l'esquerra i seguirem els tres molins que encara ens falten per recórrer. Quan haguem superat l'últim molí, ens ficarem per un caminet de terra que, en 2 minuts, ens durà al cim de la Còpia de Palomes (837 metres), el cim més alt de la Serra de Rubió. Des d'ell podrem gaudir mirant al nord d'unes vistes excepcionals de la Serra de Castelltallat i la Serra del Cadí, i mirant el sud, de Montserrat i la Serralada Pre-litoral. Podrem comprovar que hi sóm perquè veurem el vèrtex geodèsic.

Per baixar, recularem enrere pel mateix camí, que ens durà altre cop a la vall, on tornarem a parar a Cal Palomes. A partir d'allà, girarem a l'esquerra tirant pista avall, en direcció Ca l'Escolà i Cal Mateu. Després de caminar fins arribar al trencall de Ca l'Escolà, seguirem el camí de la dreta, en direcció Cal Bujons. Un minut després, trobarem el camí de desmbosc (de terra), que ens durà altre cop al refugi (indicat).