Ruta a l'ermita de Santa Cecília de Grevalosa

Breu resum de la ruta

Ruta cultural que s'inicia al Refugi Mas del Tronc a la part del davant, seguint diverses pistes i camins. Aquesta ruta és la primera de Rutes Serra de Rubió que va a l'est de la Serra, que fins ara, no hi havia cap ruta. La ruta passa per camps, boscos de pi blanc, boscos de pinassa i un extra; la ruta passa pel Bosc Boixer, un bosc molt frondós on hi podem trobar exemplars de pi roig, un pi típic de latituds més fredes i d'alta muntanya (de tronc vermellós, podem trobar-lo al Pirineu). La ruta acaba finalment a l'antiga ermita de Santa Cecília de Grevalosa, centre del nucli del mateix nom i situada al nord-est de la Serra de Rubió.
Allotjament més proper: Refugi Mas del Tronc (652849704)
Durada de la ruta: 3h (aprox.)
Distància: 10,14 quilòmetres
Categories: Patrimoni Cultural, Senderisme
Dificultat: Moderada
Circular: No

Ruta pas a pas

La ruta s'inicia al Refugi Mas del Tronc, a la part davantera, tot agafant la pista que s'inicia davant del refugi.
Refugi Mas del Tronc
Poc després de l'inicia trobarem un trencall on girarem a la dreta, on poc minuts després passarem pel costat de la masia de La Coma.
Masia de la Coma

Continuarem per la mateixa pista, i 30 minuts després arribarem a un trencall, on girarem a l'esquerra, en direcció Castellfollit del Boix. Ben aviat arribarem a un trencall; hi haurà dos camins, un que pujarà (a l'esquerra) i l'altre que baixarà (a la dreta). Nosaltres tirarem amunt en direcció cap els molins i deixarem el camí que baixa cap a Castellfollit del Boix.
Carena de la Serra de Rubió. Parc Eòlic

10 minuts després trobarem un altre trencall en dos camins que de nou un tirarà amunt i l'altre continuarà recte. Nosaltres seguirem el que continuarà recte.
Trencall dels dos camins. Pròximament podreu veure aquesta foto! Disculpin les molèsties :(
A partir d'ara ens trobarem amb dos nous trencalls que els dos giraran a la dreta. Nosaltres girarem al segon, que ens durà a un petit replà d'un molí.
Trencall cap al molí. Pròximament podran veure aquesta foto! Disculpin les molèsties :(

En aquest petit replà començarà una pista de grava al costat d'un camps, que anirà descendint d'una manera una mica sobtada. Aquest tram de la ruta, com que fa pocs anys que s'han fet el camp i el camí, el camí que es marca no surt especificat al TRACK DE LA RUTA, ja que la cartografia del mapa és més antiga que la creació d'aquests del camp i el camí. Especifiquem això perquè després, quan vagin al track, no s'extranyin que la ruta no passa per cap camí. A continuació els hi mostrem el tram que no hi ha ni camp ni camí (del 2009) amb l'actual que si que n'hi ha (del 2014), però per desgràcia, encara no l'han actualitzat a Wikiloc:
Després d'haver descendit pel camí (que com han pogut comprovar, té pocs anys), anirem a parar en un trencall, que haurem de seguir tirant a la dreta (aquest camí ja no és tan nou), tot fent un revol molt trencat. A partir d'ara entrarem al Bosc Boixer, un bosc molt frondós tradicionalment popular a la Serra de Rubió, pels seus grans arbres. En aquest gran bosc (visible al mapa de dalt, hi destaca la gran massa verda), hi podem trobar exemplars de pi roig, un pi típic d'alta muntanya i de latituds més fredes (de tronc vermellós, es perfectament visible als Pirineus).

Bosc Boixer. Pròximament podran veure la foto. Disculpin les molèsties!

Després de deixar el Bosc Boixer enrrere, continuarem passant pel costat d'alguns camps fins a arribar a la gran casa d'El Pubill. Allà la pista d'on venim s'acabarà i anirà a parar a una altra, on hi girarem a la dreta. 10 minuts després, trobarem un trencall a l'esquerra i el seguirem. A partir d'aquest punt començarem a ascendir. 20 minuts després d'haver començat a ascendir, podrem veure l'ermita Pre-romànica de Sant Miquel de Grevalosa, en estat ruïnós, que quedarà a la nostra dreta.
Ermita de Sant Miquel de Grevalosa

5 minuts després d'haver vist de lluny l'ermita de Sant Miquel, arribarem al nostre destí; l'Ermita de Santa Cecília de Grevalosa.

Ermita de Santa Cecília de Grevalosa
Com que l'ermita està situada 733 metres,  podrem contemplar unes magnífiques vistes de les masies de l'entorn, el Parc Eòlic, les muntanyes de la Serra de Castelltallat, etc. Per tornar seguirem el mateix camí.