Les Valls de la Serra de Rubió

Breu resum de la ruta

Ruta circular BTT o a peu que s'inicia al quilòmetre 9 de la carretera de les Maioles (BV-1031), tot seguint vàries pistes de grava que travessen les valls de la Serra de Rubió, passant entre boscos, camps,algunes masies i el Refugi Mas del Tronc. Cap al final, la ruta s'enfila cap al Parc Eòlic de la Serra i torna a l'inci.

Allotjament més proper: Refugi Mas del Tronc (652849704)
Durada de la ruta: 2h 30m (aprox.)
Distància: 11,2 quilòmetres
Dificultat: Moderada
Categories: Senderisme, Flora i fauna, BTT
Dificultat: Baixa
Circular:
On deixar el cotxe: el cotxe es pot deixar a l'inici de la ruta, on hi ha aparcament de sobres.

Ruta pas a pas

La ruta s'inicia al quilòmetre 9 de la carretera de les Maioles (BV-1031), on just allà hi comença una pista de grava que agafarem. La pista passa per l'esquerra de la Còpia de Palomes (837m), la muntanya més alta de la Serra de Rubió.

Quilòmetre 9 de les Maioles
10 minuts després de l'inici, ens desviarem a l'esquerra en direcció ''Maçana''. Contemplarem tot de camps i boscos, amb els molins al capdamunt de les crestes de la serra. Passarem per la masia de La Coma, i pocs segons després, ens desviarem a l'esquerra al camí del  Refugi Mas del Tronc.

Refugi Mas del Tronc
Pocs minuts després, arribarem al refugi, on si és necessari, descansarem una mica i continuarem per una pista de desembosc forestal, que s'inicia al darrere del refugi. La pista dura uns 10 minuts, passant per tot de boscos on podrem contemplar la vall i, al fons, la masia de Cal Bujons.

A la dreta de la imatge Cal Bujons (Foto: Raquel Aguilar)
Quan la pista s'acabi, tornarem a entrar a una pista de grava, on haurem de girar a l'esquerra, (tirant amunt). Contemplarem la casa en estat ruïnós de Cal Casals i pocs segons després arribarem a la gran masia de Ca l'Escolà:
Ca l'Escolà. Nosaltres venim de la dreta de la foto

Allà hi trobarem una cruïlla de camins. Nosaltres continuarem a l'esquerra per la nostra pista de grava, en direcció ''Rubió''. 3 minuts després, ens desviarem passant per un pontet cap al camí de Cal Sagrera.

Trencall del Camí de Cal Sagrera
No trigarem més de 5 minuts a veure el desviament cap a Cal Sagrera, que no haurem de seguir. Continuarem per la pista, ja entrant a la nova vall de Cal Perdiu, una vall salvatge i deshabitada, on, al capdamunt de la muntanya contemplarem la masia de Cal Perdiu.

La vall de Cal Perdiu. Cal Perdiu a l'esquerra de dalt de la foto
20 minuts després d'haver passat Cal Sagrera, deixarem la pista de grava per on veníem i girarem a l'esquerra, tot començant a pujar la muntanya. Pocs minuts després, arribarem al trencall que va a la masia de Cal Perdiu, que no haurem de seguir. A partir d'allà el camí serà de grava. No trigarem més de 10 minuts a arribar al capdamunt de la serra, a la zona nord-est del Parc Eòlic de la Serra de Rubió, de més de 800 metres d'altitud.

Zona nord-est del Parc Eòlic de la Serra de Rubió
Contemplarem tot de muntanyes, i si ens fixem en el paisatge, podrem distingir el Pre-Pirineu al fons. El camí serà en pujada durant 20 minuts, fins que trobarem una cruïlla. Aquí haurem de girar a la dreta. Pocs segons després s'acabarà la pista de grava, i arribarem al quilòmetre 8 de la carretera de Les Maioles (BV-1031), on haurem de girar a l'esquerra i seguir la carretera durant un quilòmetre, fins al quilòmetre 9, on tornarem a ser al principi.