''La Ruta dels Sengalars'' La Vall de Cal Perdiu

Breu Resum de la ruta
Bonica ruta circular que comença al Parc Eòlic de la Serra de Rubió, al costat de la Còpia de Palomes (837 metres), la muntanya més alta de la serra. La ruta passa per paratges naturals i faunístics incomparables, per una de les zones més salvatges de la serra, on els senglars i els cabirols hi viuen feliços. També segueix la Riera de Maçana, una petita però encantadora riera que neix als pics més alts de la Serra.
Allotjament més proper: Refugi Mas del Tronc
Durada de la ruta: 1h 40m (aproximadament)
Distància: 7 quilòmetres
Categories: Flora i fauna, Senderisme
Dificultat: Moderada
Circular:

Ruta pas a pas:
La ruta s'inicia al quilòmetre 8 de la carretera BV-1031 (culturalment i històricament ''Les Maioles'') on hi comença una pista al cantó esquerre de la carretera.

La pista comença a l'esquerra de la carretera

Seguirem uns 5 minuts la pista, que ens durà fins el Parc Eòlic. Allà, al costat del molí C1.2, veurem un trencall, on haurem de girar a l'esquerra.

Trencall on girarem a l'esquerra. Molí C1.2 al centre de la foto
La pista que hem agafat, anirà resseguint la carena i el Parc Eòlic, tot gaudint de les meravelloses vistes del Pirineu, i tot de cims de la Serra de Rubió.
La pista continuarà recte, resseguint aquest cantó de la Serra

Per un cantó de la pista, veurem un precipici amb una forta pendent, i per l'altre, tot de camps i boscos.
Cims del Pirineu, des del Parc Eòlic
 Un cop s'hagi acabat el Parc Eòlic, seguirem la mateixa pista tot recte i el camí es tornarà una mica més estret i començarà a descendir, tot passant per uns boscos típics d'aquesta zona de la Catalunya Central.
Trencall que va a l'últim molí. Nosaltres continuem recte

15 minuts després, arribarem al trencall de la masia de Cal Perdiu. Nosaltres continuarem per la mateixa pista, continuant descendint fins al fons de la vall.
Trencall a la Masia de Cal Perdiu. Nosaltres continuem per la mateixa pista
Després de 10 minuts d'haver deixat enrrere Cal Perdiu, ens trobarem amb un trencall. Nosaltres continuarem descendit, tot fent un revolt molt tancat.
Trencall. Nosaltres continuarem descendit fent aquest revolt tancat
Després de 10 minuts del trencall arribarem al fons de la vall. Allà contemplarem la riera de Maçana i els boscos que l'envolten; habitants únicament per animals salvatges; com ara els senglars, guineus, cabirols, etc.
El camí resseguirà la vall una bona estona
3 minuts després d'haver arribat al fons de la vall, ens trobarem amb un trencall. Nosaltres continuarem tot recte, seguint la pista per on veníem.
Continuarem recte i deixarem de banda el camí que ascendeix a l'esquerra

Després d'aquest trencall la pista continuarà recte sense trencalls ni camins una bona estona; tot resseguint aquesta vall salvatge inundada de natura.

Camí que seguirem durant tres quarts d'hora
3/4 després de l'últim trencall, arribarem al trencall de Cal Sagrera.
Cal Sagrera, nosaltres continuem pel camí on veníem

Nosaltres continuarem per la pista per on veníem i un cop haguem passat Cal Sagrera, canviarem de vall.  La pista continuarà passant per camps i boscos. També podrem veure la masia de Ca l'Escolà.

Nova vall. Masia de Ca l'Escolà a l'esquerra
Després de 20 minuts d'haver deixat Cal Sagrera enrrere, ens trobarem amb un altre trencall. En aquest trencall girarem a la dreta i començarem a ascendir.
Trencall del pont. Girarem a la dreta, tot ascendint
La pista continuarà ascendint tot seguint la riera al principi, també passant per camps i boscos. 15 minuts després d'haver deixat l'últim trencall, ens en trobarem un altre; el de Cal Mateu, que no seguirem; continuarem recte.

Trencall de Cal Mateu. Continuem recte
Després d'haver deixat el trencall, començarem a ascendir i podrem tornar a veure el Parc Eòlic damunt les cretes de la Serra. 30 minuts després d'haver ascendit molt, arribarem al trencall de Cal Palomes, on agafarem una pista que ascendirà de nou i ens durà altre cop a la carretera inicial.

Trencall de Cal Palomes. Nosaltres venim d'avall (de l'esquerra) i continuarem ascendint per la dreta.
La pista en 10 minuts ens durà de nou al molí C1.2, on agafarem la pista inicial que ens durà de nou a la carretera.
Trencall del molí C1.2, continuem recte

5 minuts després ja tornarem a ser a la carretera BV-1031, on hem començat aquesta ruta circular.